Kakvu kampanju gledamo?

Kakvu kampanju gledamo, što je obilježilo njezin dosadašnji tijek i što bi moglo presuditi? Tko će proći na izbornom semaforu znat će se za sedam dana, ankete su promjenljive, nervoza raste.

- Sad su svi trendovi takvi da se kandidati izjednačavaju zbog toga počinju i nervoze i gafovi ali i korištenje svih alata koje će nam kandidati i njihovi stožeri još pokazati, a to, nažalost, kod nekih znači vjerojatno i dio prljave kampanje ili niskih udaraca, rekao je politički analitičar Ivica Relković.

Kampanja počiva na ljudima, a ne i na vizualnom identitetu države koji su izbjegli koristiti, kaže naš poznati dizajner Boris Ljubičić.

- Pogotovo nakon 2018. kad smo dresom pokazali svijetu da su kvadrati Hrvati, i da napokon to usvojimo eto nitko nema od njih to ni Milanović, ni Kolinda, Škoro djelomično tu i tamo. Dakle oni u svojim timovima vidim da nemaju neke dizajnere i neke stručnjake koji bi to forsirali, objašnjava Ljubičić.

Sve je, kažu, moglo biti kreativnije i sadržajnije.

- Nedostaje korištenja medija za sada i ono što prije svega nedostaje - nemate sučeljavanja. To je gotovo nezamislivo prema tome kad se to desi ili nešto od toga, onda ćemo mi biti sigurniji u prognozu odnosno u ono što bi se moglo iduće nedjelje desiti, kaže Smiljana Leinert Novosel, Fakultet političkih znanosti.

- Vi morate imati više opcija na stolu dok vam traje kampanja i njima se prilagođavati nego da se svi pale u trenutku kad netko vikne da je panika, ističe Relković.

Društvene mreže su važne, ali nedovoljne. Sučeljavanja su nužna, ali i prilika i neprilika.

- Međutim isključivo preko društvenih mreže mislim da nije dovoljno, trebate naprosto uputiti živu riječ, trebate se sučeljavati. Možda neki izbjegavaju zato što misle da ima nije potrebno sučeljavanje, što opet šalje poruku da ste iznad nekoga, da vam je svjedno ili da ste presigurni postoje neki za koje je možda i bolje da se ne sučeljavaju, smatra  Leinert Novosel.

Presudno je ipak sučeljavanje s glasačima, jer oni u ovom slučaju imaju zadnju i presudnu riječ - glas u izbornoj kutiji.