Provokacija ili marketing?

Završnica kampanje Srpskog narodnog vijeća usmjerena ka promociji korištenja ćirilice u javnom prostoru - nije prošla nezapaženo.

U Zagrebu, Splitu i Rijeci osvanuli su jumbo plakati s porukama troje favorita na skorim izborima na ćirilici. U SNV-u odbacuju sumnje da su se time uključili u kampanju u kojoj nemaju vlastitog predsjedničkog kandidata.

Provokacija ili dobar marketinški potez? U Srpskom narodnom vijeću tvrde da su kampanju "Da se bolje razumijemo" samo prilagodili aktualnom političkom događaju.

- Mi želimo skinuti stigmu s ćirilice. Ne želimo da ćirilica bude samo simbol destrukcije. Ovom kampanjom ne želimo nikog podržati, nijednog kandidata i ovom kampanjom nismo usmjereni ni protiv jednog kandidata, rekao je predsjednik Srpskog narodnog vijeća Boris Milošević.

Reakcije troje kandidata koji su tema plakata - različite su.

- Ja bih rekla da bi se SNV duboko trebao pokloniti hrvatskim braniteljima koji su oslobodili Hrvatsku, koji su omogućili demokraciju i demokratski sustav da danas u Hrvatskoj svatko ima pravo reći što hoće. Sa srpskom zajednicom u Hrvatskoj jako se dobro razumijemo. Čast iznimkama nekima, rekla je Kolinda Grabar-Kitarović, predsjednička kandidatkinja (HDZ, BANDIĆ MILAN 365, HSP AS, HDS).

Zoranu Milanoviću "normalno je normalno" bez obzira na kojem jeziku i pismu bilo. Sjetio se situacije s ćiriličnim pločama u Vukovaru, dok je bio premijer, te priznao da mu je to bila jedna od većih lekcija u politici.

- Moram priznati možda mi je nedostajalo socijalne i emotivne inteligencije u tom trenutku. Ja sam vjerovao da provodim hrvatski zakon svjestan da ima ljudi koje to možda i smeta, ali isto tako svjestan da je to dio stečevine koju je naša zemlja gradila zadnjih 20 godina i koja se počinje primjenjivati, rekao je Milanović, predsjednički kandidat SDP-a i još 12 političkih stranaka.

Srpsko narodno vijeće zatečeno je prvom reakcijom iz Škorina stožera da će SNV bolje razumjeti svoju ulogu u društvu kad on pobjedi na izborima.

- Ja to shvaćam kao prijetnju, ali ne bih dalje komentirao, rekao je Milošević.

- Oni se ne brinu o tome da pomognu i da shvate svoju ulogu i da pomognu Srbima u Hrvatskoj jer, da bi se bolje razumjeli, onda Milorad Pupovac ne bi trebao raditi svoj etno biznis! Hrvati i Srbi se dobro razumiju, samo tu netko očito muti vodu. Dakle, nikakva prijetnja nije nego bi svatko trebao raditi svoj posao, ništa drugo, rekao je Miroslav Škoro, nezavisni predsjednički kandidat.
Za ministra hrvatskih branitelja Tomu Medveda SNV-ov potez je nepotreban.

- Ne mogu prepoznati niti jedan konkretan oblik doprinosa, ali obzirom da se radi o kampanji i sadržaju kampanje - pokušat ću se suzdržati od daljnjih komentara, rekao je Medved.

- Demokracija je! Tko voli nek izvoli! Pa nije to problem ove zemlje, rekao je Milan Bandić, zagrebački gradonačelnik.

Bi li to mogao postati problem ove kampanje - u Državnom izbornom povjerenstvu zasad su bez komentara.