U Europi 61% građana podupire članstvo u EU-u

Prošla je polovina kampanje za izbore u Europski parlament koji će se održati 26. svibnja. To će biti treći put da hrvatski građani biraju zastupnike u Europskom parlamentu. Ovaj put kampanja traje rekordna 44 dana, a teme koje kandidati nameću nisu vezane samo uz Europsku uniju.

Izlaznost na razini EU-a 2014. godine iznosila je 42,6%. Najveća je bila u Belgiji i Luksemburgu gdje je glasovanje obvezno. U Hrvatskoj je na birališta izašlo tek 25,24%. Među mladima do 24 godine taj je podatak bio još niži, samo 13 posto.

Europski parlament pokrenuo je internetsku kampanju - "Ovaj put glasam".

Kako motivirati građane da u što većem broju izađu na izbore za Europski parlament veliki je problem u cijeloj EU. Nedavno objavljeni rezultati Eurobarometra pokazuju da svaki 20. europski građnin ne zna niti datum kada se održavaju izbori za EP. U svim europskim državama članicama kampanjom dominiraju nacionalne teme, a ne europske. Ovi su izbori na neki način test kako stoje nacionalne stranke. Tri su teme koje se protežu u kampanja država članica EU-a - migrantska pitanja, klimatska politika i nezaposlenost, osobito među mladima.

U Europi 61% građana podržava članstvo u EU-u. Takav postotak potpore EU-u nije zabilježen od pada Berlinskog zida, odnosno od 1989. godine.