Slike iz arhive - Brodogradnja je 1983. imala budućnost

Brodogradilišta u Hrvatskoj 1983. gradili su i imali su u pripremi 54 broda ukupne nosivosti 1,3 milijuna tona. Od toga su inozemni brodari naručili 36 brodova u vrijednosti 800 milijuna dolara. A u planu je bila i izgradnja 32 broda za inozemne naručitelje u sljedeće dvije godine.

Isporuka 24 broda za Libiju, Kinu, Barbados, Panamu, Švedsku, Sovjetski  Savez, ali i za domaću trgovačku mornaricu bila je planirana 1983. Time se naša brodogradnja popela s 15 na deveto mjesto u svijetu.

Osobito dobre izvozne rezultate imali su graditelji 3. Maja za što su dobili priznanje Privredne komore Hrvatske "Zlatni globus". Isporučili su pet velikih brodova za što su dobili 90 milijuna dolara. 3. Maj imao je ugovoreno 20 brodova čime je bilo osigurano poslovanje do kraja 1985. 

„Najveće teškoće proistječu iz velikih ograničenja koje brodogradnja ima u opskrbi repromaterijala kako bi ostvarila taj predviđeni izvoz. Na primjeru našeg brodogradilišta mi planiramo izvoz četiri broda u vrijednosti 108 milijuna dolara za što nam je potrebno od 35 do 40 milijuna uvoznog materijala, ali ne samo za ovogodišnju proizvodnju nego i za pripremu proizvodnje sljedeće godine, što u ovom trenutku ne možemo osigurati zbog velikih ograničenja", istaknuo je inženjer Alen Berdoz iz "3. Maja" Rijeka.

Brodogradnja kao i mnogi drugi izvoznici tražili su stvaranje uvjeta koji bi mogli ostvariti planirani izvoz. Za svaki dolar uvoza repromaterijala i opreme brodogradnja je vraćala gotovo 4 dolara.

Samo oživljavanje brodograđevnih navoza pružalo je mogućnost mnogim domaćim proizvođačima i najavljivalo je znatno povećanje ukupnog deviznog priljeva. Time je zahtjev brodogradnje svakako bio opravdan.