Zdrava kralježnica od jutra do večeri

Ako puno sjeditie za stolom, radite sjedeći ili ste ikada štrikali onda znate da nakon nekog vremena sve počne boljeti: vrat, križa, glava. Zato se treba češće dizati, hodati, razgibati.
To trebate raditi češće tijekom dana, pogotovo oni koji rade sjedeći. Bolovi u križima i vratnoj kralježnici postali su pošast i stoga je ekipa Dobrog jutra u goste pozvala fizioterapeutkinju koja je pokazala kako održati zdravlje kralježnice od jutra do večeri.

Ana Česi diplomirana je fizioterapeutkinja koja u svojem radu spaja zapadnu i alternativnu medicinu, radi u Koprivnici, konstatno se obrazuje i ulaže u nova znanja.

Zašto se odlučila za spoj istoka i zapada?

Dok zapadna medicina tretira posljedicu tj. bolest, alternativna pokušava ukloniti sam uzrok problema.

Zdravlje kralježnice povezano je i s vježbanjem, ali i disanjem i pravilnim unosom vode u organizam. Ana tvrdi da je jednostavno održati zdravlje kralježnice no na tome se treba raditi od samog jutra.

Sve njezine vježba kombinacija su istezanja, pravilnog disanja i energiziranja organizma.

Ana je u emisiji pokazala četiri vježbe:

Vježbe za jutarnje energiziranje organizma, izvode se stojeći. Počinje lupkanjem šakama cijelih nogu, od gležnjeva do kukova. Nakon toga rukama lagano istrljamo lumbalni dio kralježnice. Te na kraju slobodno koji puta poskočite. Za ove vježbe dovoljno je 15 minuta. Njima ćete sigurno probuditi i energizirati vlastito tijelo. Vježbe Ana preporučuje ujutro, ali ako osjetite da vam poslijepodne nedostaje energije slobodno vježbe ponovite.

Vježbe za 'umirivanje glave' odnosno opuštanje, izvode se sjedeći. Udobno se smjestite na stolac, ruke poližite na bedra, zatvorite oči i počnite duboko disati – 'u trbuh'. Dišući pokušajte postupno pokušajte opustiti vratne mišiće, ruke, trbuh, noge, cijela stopala, na kraju još jednom do dva puta duboko udahnite i izdahnite, otvorite oči i to je to – vi ste se opustili. Ovu vježbu Ana preporučuje nakon vježbi energiziranja, da bi se tijelo opustilo kao i tijekom dana kada osjetite da ste previše napeti. Preporučeno vrijeme za izvođenje ove vježbe je 10 minuta, ali može trajati i kraće.

Vježbe za vratnu kralježnicu, tj. za brzinsko opuštanje vrata najbolje je raditi sjedeći. S dva prsta obje ruke dobro pritisnite mišiće vrata, do boli kaže Ana, pritom vrteći lagano glavom lijevo – desno i gore – dolje. Rotirajte laganim tempom glavu što više, tako da u prstima osjetite kako se mišići 'rolaju'. Vježbu Ana preporučuje raditi tijekom dana, osobito nakon dužeg sjedenja za računalom. 

Vježbe za lumbalni dio kralježnice, izvode se na pod uz pomoć. Sjednite na pete, a pri tom se istegnite što više naprijed s ispruženim rukama. Glavu spustite prema dolje. Neka vam pomoćnik lagano sjedne na donji dio kralježnice i ostanite u tom položaju 1-2 minute, promijenite mjesta. Vježba je dobra i za one kojima su se ukočila leđa.