Vježbama i pravilnom ishranom održite vitalnost

U emisiji Dobro jutro, Hrvatska gostovala je Sonia Paleček, fitnes trenerica koja radi u Londonu, rodom iz Vukovara. Ondje živi od 1988. gdje vodi tim stručnjaka zdravog života.

Utemeljila je vlastiti sistem vježbi i životnoga stila The Palecek Principles System baziran na 15-godišnjem istraživanju i praćenju prirodnog zdravlja i uravnoteženog života. Zaključila je da za vitalnost važno biti usklađen tjelesno, duhovno i umno. Kako se osjećamo u sebi to se odražava na okolinu u kojoj živimo.

Kada govorimo o tijelu, treba krenuti od držanja tijela, tzv. posture. Važno je osvijestiti kako se držimo, kakva nam je savitljivost kralježnice, kakav je položaj zdjelične kosti (pelvisa), kako držimo glavu i vrat i u kojem su oni odnosu, ali i kakav je tonus mišića.

U studiju je Sonia pokazala i neke jednostavne vježbe.

Grow taller, slimmer / izdužite kralježnicu

Stanite u paralelnu poziciju, osjetite kako je vaša tjelesna težina distribuirana kroz vaša stopala. Zatvorite oci. Počnite putovati u svojim mislima prema gore. Dođite to zdjelične kosti i kukova, osjetite mišiće okolo, kako vam se doima. Nemojte odgovarati, ovo je vaš unutrašnji upit. Sad stanite kod zadnjeg dijela kralježnice, repa. Zamislite da imate dug rep koji pada na tlo. Opet sada sa svojim mislima putujte duž kralježnice - stanite iznad svakog kralješka i dignite ga malo vise gore, da biste kreirali vise prostora za diskove kralježnice. I tako polako se dižite sve više gore skroz do zadnjeg kralješka u vratu.

Sad zamislite da vas neka nevidljiva ruka dize gore prema stropu, da vas drži za krunu glave. Zamislite da ste dobili 2 cm u duzini, da imate vise prostora u svim zglobovima.

Preko vaših prsa je veliki osmjeh, a vaše kljucne kosti postaju sve duže. Obratite pozornost na ruke, koje su opuštene i duge, nema ukočenosti u šakama ili u prstima. Osjetite gravitacijsku silu kako vuče vaša prsa dolje, a onda ta nevidljiva ruka vas vuče za tjeme prema gore.

Udahnite u visinu.

Izdahnite u širinu i prostor u vašem tijelu.

Uz ovu statično-meditacijsku vježbu važna je i kardio vježba. Najbolja kardio vježba za  dugovječnost je hodanje.

Sonia predlaže power walking/aktivno hodanje.

Najbolje je sve raditi sa dobrom dozom samo-svijesti. Koristite ono što ste naučili o osnovama dobrog stajanja i balansa preko lijevog i desnog stopala.

Sad ćemo postati još i svjesni mišića abdomena, koji su blago uvučeni unutra i oni nam služe kao zid naše unutarnje snage. Znajte da imate mišiće koji su postavljeni horizontalno, koji nam štite lumbalnu kralježnicu, te mišiće oblique-a, dakle ovih sto idu dijagonalno koje koristimo kad počnemo hodati, kad dolazi do rotacije zdjelice. Prsa su dignuta, ramena dolje, brada je paralelna s tlom, a ruke su savijene u laktu.
 
Ruke ce nam poslužiti da brže hodamo. Kada napravite prve korake postanite svjesni rada stopala. Peta prva dotakne pod, pa se odgurnite kroz prste na nogama. Pri tom osjetite rad gluteusa (stražnjice), te prednjih i stražnjih mišića bedara. Dišite kroz nos, izdišite kroz usta. Punim plućima.

Postepeno ubrzajte korake, dok vam se ne učini kao da ćete zapravo potrčati. Imajte na umu da je pri brzom hodanju, jedna noga je uvijek u kontaktu sa tlom.

Tako hodati najmanje 20 minuta dnevno bi bilo odlično, ali i 10 minuta je za početak i više nego dobro.


Vježba disanja za pokretanje limfe


Limfa nema motor kao što krv ima srce za pokretanje. Stoga je duboko disanje neophodno da bi se limfa čistila. Ima mnogo vrsta vježbi disanja, Sonia programu za detoksikaciju tijela preporučuje ovu: Udahnemo i brojimo do 4, onda za pauzu brojimo do 16, a za izdisaj brojimo do 8. Ponoviti 5-10 x dnevno, po mogućnosti ujutro i uvečer. Ukoliko ne možete izdržati udišite kraće, a imajte na umu da je omjer udaha/pauze/ izdaha 1/4/2.

Uz vježbanje, važno je zdravo se hraniti i unositi dovoljno korisne tekućine.