Japanska knjižara nudi samo jednu knjigu tjedno

Suočen s teškim odabirom između stotina tisuća novih naslova koji svake godine preplave japansko tržište, vlasnik male knjižare otvorene prošloga proljeća u tokijskom luksuznom trgovačkom odredištu Ginzi odlučio je u ponudu staviti samo jedan naslov tjedno, kako bi svaka knjiga dobila zasluženu pozornost a njegova knjižara privukla samo doista zainteresirane kupce.

Yoshiyuki Morioka, vlasnik knjižare Morioka Shoten, problemu je pristupio na neobičan način: njegova knjižara svaki tjedan svoje police puni samo jednim naslovom.

Morioka je prethodno deset godina vodio drugu knjižaru, gdje je u ponudi imao dvjestotinjak knjiga. Običavao sam organizirati nekoliko književnih predstavljanja godišnje na koja su dolazili uglavnom ljudi koje je zapravo zanimala samo ta jedna knjiga. To mi je dalo ideju o knjižari koja bi bila održiva i uz samo jedan naslov, kazao je.

Čini se da je naš koncept naišao na opće simpatije, budući da nam dolaze posjetitelji sa svih strana svijeta, ocijenio je Morioka, koji je dosad na taj način prodao 2100 knjiga.

Modernom tržištu knjiga prijeti rast popularnosti elektroničke knjige i širenje online društvenih medija, no knjiga i dalje ostaje fizički predmet posebna šarma, smatra Morioka. Knjiga posjeduje posebnu privlačnost koju sasvim sigurno nikada ništa neće ugroziti, tvrdi.