Nove odluke o taksi prijevozu - sve će više stajati korisnike

Pometnja među taksistima na zagrebačkim ulicama nakon što je Gradska skupština donijela izmjenu Odluke o autotaksi prijevozu. Novom odlukom cijena za početak vožnje više ne smije uključivati pravo na vožnju bez naknade, nema više beneficija za putnike - poput popusta i besplatnih vožnji, a nove dozvole izdavat će se svake četiri godine.

Besplatna dva kilometra Taxi Cammeo od 1. travnja mora ukinuti. Kažu, razbili su monopol u metropoli, ali ovakvu osvetu Radio taksija Zagreb nisu očekivali. Skupština je, kaže direktor Cammea Vladimir Minovski, prihvatila sve prijedloge Radio taksija da se ukine taj start i uključene kilometre što izravno više pogađa nas nego Uber i neke druge kompanije.

Novi igrač je Uber, koji krajnjim korisnicima nudi najviše pogodnosti, uz ocjenu vozača i usluge. Ali oni svoje poslovne tajne ne odaju. Pa tako ni s koliko vozača surađuju te hoće li se zbog ove odluke žaliti Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja. Kažu - očekivali su jak otpor, no ova izmjena odluke - u kojoj stoji da će se nove licencije dodjeljivati svake četiri godine - nije dobra za poduzetnike. "Limitiranje broja dozvola znači manju konkurenciju na tržištu, manji izbor, a to automatski znači više cijene usluga i, naravno, lošije usluge koje na kraju plaća korisnik. Mi to ne želimo", izjavio je Loic Amado iz Ubera.

Iako se nitko od poduzetnika službeno još nije žalio - ovu će odluku preispitati Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, najavila je glasnogovornica AZTN-a Snježana Vujsić. Dd Grada na uvid traži odluku, cjelovitu dokumentaciju i obrazloženje izmjene odluke koja je išla na skupštinu.
Uz to, rok za obveznu bijelu boju zagrebačkih taksija pomaknut je s kraja 2017. na kraj 2020.  Zašto je tomu tako objasnio je predsjednik udruge Radio Taksi Zagreb Jozo Kovačević. "To je uvijek izdatak za taksista. Svaki bi taksist platio prosječno 4-5 tisuća kuna. U Zagrebu ima 1200 taksista, zamislite koliki bi novac otišao u vjetar", kazao je.