Štedopis - naučite kako upravljati svojim financijama

Portal Štedopis pokrenut je zbog potrebe za financijskim obrazovanjem jer su odrasli građani prezaduženi, a mladi financijski nepismeni. Projekt je pokrenut u suradnji privatnog i javnog sektora, a zabavnim sadržajima mladima omogućuje da se educiraju o upravljanju novcem. Iza portala stoji neprofitna udruga profesora, znanstvenika, novinara, poduzetnika i građana.

Hrvatski građani duguju rekordnih 33,6 milijardi kuna, što uopće ne iznenađuje jer nikada nisu dobili ni osnovne lekcije o upravljanju novcem. Od 2011. do 2015. dug građana narastao je pet i pol puta. Stopa nezaposlenosti mladih je 40 posto, što je druga najveća stopa nezaposlenosti mladih u Europi. Očito je da mlađe generacije moraju donositi mudrije i odgovornije financijske odluke i stvarati vlastite prilike za zaposlenje.

Obrazovni sustav u Hrvatskoj ne nudi ni osnovno financijsko obrazovanje pa mladi ne znaju procijeniti izazove i rizike na financijskom tržištu, posljedice neznanja su loše poslovne odluke, pad prihoda, zaduženost i u konačnici gubitak radnog mjesta. Potvrđuje to međunarodno istraživanje OECD-a PISA 2012 koje zaključuje da hrvatski petnaestogodišnjaci nisu sposobni donijeti ispravnu financijsku odluku i planirati budućnost.

Štedopis se posebno zalaže za uvođenje sustavnoga financijskog obrazovanja u osnovnim i srednjim školama i programa koji potiču financijsku pismenost djece i mladih. Sve više mladih morat će sami stvarati svoje prilike za vlastiti posao, a ne čekati da ih zaposli drugi, javni ili privatni sektor. Pred mladima su mnogi izazovi, od savladavanja osobnih vještina poput komunikacijskih, upravljačkih i prezentacijskih pa do pisanja poslovnih planova i razumijevanja financijskih izvještaja.

Korištenjem alata na www.stedopis.hr moguće je naučiti kako izraditi svoj osobni mjesečni proračun, upravljati prihodima te kako štedjeti. Marina Ralašić, predsjednica Štedopisa, prof. dr. sc. Marijana Ivanov i Leo Fel u emisiji Dobro jutro Hrvatska objasnili važnost financijske pismenosti mladih.