Znate li tko je dizajnirao najbolje omote ploča?

Mlađe generacije su navikle na CD-e i mnogi ni ne znaju kako se nekada uživalo u zvuku vinila. Ekipa Dobrog jutra pronašla je kolekcionara koji je vinilu posvetio cijeli svoj radni vijek.
Bilo je to doba vinila. Dok su mnogi skupljali Jugotonove ploče, dizajner Ivan Ivezić je osmišljavao njihove omote. Ukupno više od 6 000 omotnica i uglavnom sve sam. Od ideje do proizvodnje. Većina omota sastoji se od njegovih portretnih fotografija. 

Na početku karijere bio je i 'pogrebni' fotograf, ali je od toga brzo odustao. Od 1967. pa do 1991. honorarno je radio u Jugotonu. Dnevno je znao proizvesti čak do 3,4 omotnice i to tako da je vrlo često radio na nekoliko projekata istovremeno. U njegov atelje u Dubravi dolazili su pjevači s kojima je i privatno bio u prijateljskim odnosima. U to vrijeme, kako kaže, jedini od fotografirao Terezu Kesovijua, sjeća se i Ljupke Dimitrovska, Ivice Šerfezija, Miše Kovča i još mnogih drugih. Gotovo da nema pjevača kojeg nije fotografirao.

Kaže da je teže bilo raditi s muškarcima, a za žensko poprsje ponekad bi uz pomoć selotejpa i gume za žvakanje dobio onaj 'vau efekt'. Glavna pomoćnica tada bi mu bila supruga. Često je i željenu pozadinu, morsku primjerice, projicirao preko dijapozitiva, kaže drugačije nije išlo…

U ono početno vrijeme, dizajnom omotnica se bavio jedino Ivezić. Posla je bilo preko glave. Nije bilo strojeva pa su omote lijepili i sastavljali zatvorenici u Petrinjskoj. Kaže, glazba ga nije inspirirala jer ju vrlo često nije imao prilike unaprijed čuti. Dobio bi nalog od urednika za koju pjesmu mora napraviti omot, ali pri tom nije znao je li pjesma prošla kod 'komisije za šund'. Za šund je porez bio veći, kaže gosopodin Ivezić.

U bivšoj je Jugoslaviji dobio sve nagrade za dizajn. Danas te nagrade ne čuva. Neke su ostale u Jugotonu koji ih je pogubio. Honorari su baš kao i danas bili vrlo mali, ali budući da je Ivezić mnogo radio, uspio je od tog posla normalno živjeti.
 
Kad je završio s karijerom svu je opremu prodao, baš kao da nikada nije radio. Jednostavno sam prekinuo i gotovo, kaže. Danas dane provodi u tiskari.