Jelena Radan, Mile Kekin i Borko Perić u finalu Maestra

Veliko finale ovogodišnje, druge sezone glazbeno-zabavnoga showa Maestro na rasporedu je iduće subote s početkom u 20 sati na Prvome programu Hrvatske televizije.

Dirigiranje Simfonijskomu orkestru i solistima, članovima orkestra i Zbora Hrvatske radiotelevizije, bio je večerašnji zadatak natjecatelja glazbeno-zabavnoga showa Maestro, u kojemu su prolaz u finale osigurali glazbenici Jelena Radan i Mile Kekin te glumac Borko Perić.

Natjecanje je napustila glumica Jelena Miholjević, koja je otvorila večerašnju emisiju Varijacijama na rococo temu broj 7 Petra Iljiča Čajkovskoga uz solistički nastup na violončelu Branimira Pustičkoga. Dirigranje orkestru i solistu kamen je kušnje za svakoga dirigenta, kazao je Jelenin mentor maestro Zoran Juranić, a i sama Jelena u pripremama je upozorila na to da je to veliki izazov.

U jednome trenutku ste poletjeli, pa se dogodio mali kaos, međutim, izvrstan solist, izvrstan orkestar i sve u svemu – prilično dobar dirigent, rekla je u svojemu komentaru koncertna majstorica Mirjam Pustički Kunjko odbijajući sumnju da je bila neobjektivna s obzirom na to da je solist bio njezin brat.

Teško je pratiti soliste, to je najteži od zadataka koje se stavlja pred vas jer dirigent ima svoje, a solist svoje viđenje, što je kroz povijest dovodilo do velikih skandala od kojih je jedan bio onaj s Herbertom von Karajanom i Ivom Pogorelićem, koji su se na probi razišli, kazao je maestro Vladimir Kranjčević, koji je pohvalio početak izvedbe, no istodobno zamjerio Jeleni što je nakon toga izgubila metriku. Samouvjereno morate zastupati to što solist svira, idealno je da znadete napamet to što on svira, a ne što svira orkestar. Njegova volja mora postati vaša, a vaše tumačenje te volje apsolutno autoritativno, poručio je  maestro Tomislav Fačini.  Na izlasku iz studija Jelena je svojemu mentoru poručila da večeras idu doma i ocijenila da nije bila na najboljoj razini. 

Dirigiranje Solveigine pjesme iz Griegova Peera Gynta uz vokalnu solisticu Ivanu Garaj Korpar bio je večerašnji zadatak Mile Kekina. Mentor, maestro Tonči Bilić, poručio mu je da više nema mjesta za improvizacije te da mora pronaći dušu u skladbi koju dirigira i pronaći put u nju kroz jednostavnost. Ovoga puta nije bilo salvi smijeha za vrijeme Kekinova nastupa, a nakon izvedbe iz publike se, uz pljesak, začuo i poneki „Bravo!”. Sve je bilo dobro do zadnjega djela, imao sam osjećaj kao da ste se prestrašli kako vam sve dobro ide, bili ste u čudu, a moram priznati i da sam bio ja, međutim, to motanje s rukama oko glave dovelo je do toga da ste izgubili nit koju ste imali, ocijenio je maestro Kranjčević. Mislili smo da će se roker u vama nasukati na ovu lirsku glazbu, a vi ste se stvarno dobro pokazali, poručio je maestro Fačini uz napomenu da je potrebno da se dogodi samo jedan trenutak u kojemu ruke polete, što se poslije teško kompenzira. Koncertna majstorica Pustički Kunjko ocijenila je da Kekin ima dobru muzičku intuiciju te posebno pohvalila prijelaze unutar izvedbe, no istodobno zamjerila što se naoko opustio umjesto da je do zadnjega takta držao uzde u rukama. 

Paganini je skladao skladbe koje samo on može izvesti na violini, a upravo jedna od njih je i ova koju je Rahmanjinov iskoristio za  Rapsodiju na Paganinijevu temu koju dirigiraš, poručio je mentor maestro Robert Homen svojemu studentu Borku Periću priremajući ga za susret s dirigiranjem simfoničarima i solisticom na klaviru Srebrenkom Poljak.  Sam Perić ocijenio je da je maestro Homen u pripremama bio puno ozbiljniji i oštriji, no rezultiralo je to nastupom koji je završio velikim pljeskom publike i orkestra. Vidjelo se da ste naučili partituru i da ste uložili veliki trud, posvetili sva čula orkestru i solistici  s kojom ste bili  na potpuno istoj valnoj duljini, kazao je maestro Tomislav Fačini ocjenjujući večerašnji Perićev nastup kao krunu njegova dosadašnjega uspona.

Vidjelo se kako pazite na solisticu, vaše su kretnje bile savršeno jasne i precizne, prijelazi su bili sjajni, uz čestitke je ocijenila koncertna majstorica Pustički Kunjko. Ako nastavite ovako, morat će vam kompozitori davati dio tantijema jer svakoj kompoziciji dodate barem jednu dobu, ako ne i cijeli takt, ocijenio je maestro Kranjčević dodajući ipak da se Perić sjajno držao i da je u svojoj reduciranoj kretnji bio perfektan. 

Introdukcija iz Rossinijeva Koncerta za klarinet i orkestar, uz solista na klarinetu Domagoja Pavlovića, bila je veliki izazov u pripremama za nastup glazbenici Jeleni Radan. Njezin mentor Ivan Josip Skender potvrdio je da je dirigiranje orkestrom i solistom najteži zadatak za dirigenta te poručio Jeleni da po željama solista uskladi orkestar. Dirigirajući Jelena je izrazom lica i pokojim smiješkom pokazivala koliko uživa u skladbi, a prepoznali su to i članovi žirija u svojim komentarima. Kad sve ide dobro, onda kažu da je to lako, a kod Vas se činilo baš tako, kao da je to jednostavna kompozicija, a uza sve ostalo donijeli ste nam vaš predivan polet i energiju, poručila je koncertna majstorica Pustički Kunjko.

Maestro Kranjčević Jelenin je napredak iz emisije u emisiju ocijenio frapantnim te dodao da Jelena Radan postaje ozbiljna konkurencija svim dirigentima.  Mestro Fačini uočio je da je jedan dio solističke izvedbe bio izrazito navježban i da je solist bio prespreman na suradnju, no pohvalio je veliki finale koji zaslužuje čestitku.

Atraktivnu izvedbu skladbe Začini, parfemi i otrovi suvremenoga izraelskog skladatelja Avnera Dormana na marimbama su večeras u show-programu izveli Ivana Bilić i Šimun Matešić pod ravnanjem maestra Filipa Pavišića, koji je u prošlogodišnjoj sezoni showa Maestro bio mentor glumici Areti Ćurković. 

A show-program bio je tek uvod u rasplet večeri, koju je Borko Perić dočekao prvi na ljestvici s 29, a Jelena Radan s 27 bodova žirija. S 23 boda na trećemu mjestu bio je Mile Kekin, a Jelena Miholjević na posljednjemu, četvrtome mjestu s dva boda manje. Kako i nalažu pravila, uslijedilo je glasovanje članova Simfonijskoga orkestra, koji  su odlučili da će u finale Mile Kekin. Bilo  mi je posebno lijepo,  kazala je Jelena opraštajući se od publike i glazbenika u Maestru dodajući da joj je žao što odlazi, no da se s večeras izvedenom skladbom nije saživjela kao inače.

Veliko finale ovogodišnje, druge sezone glazbeno-zabavnoga showa Maestro na rasporedu je iduće subote s početkom u 20 sati na Prvome programu Hrvatske televizije (HRT – HTV 1). A dotad Maestro pratite i na maestro.hrt.hr, a na društvenim mrežama #MaestroHRT.