Mile Kekin iznenađenje večeri - Željka Ogresta završila natjecanje

Večerašnji je zadatak natjecatelja bio ravnati Simfonijskim orkestrom i  Zborom Hrvatske radiotelevizije, što je pridonijelo pojačanoj tremi i strepnji uoči svih nastupa.

Jednu od najljepših opernih arija, Delibesov Duet cvijeća iz opere Lakme, izveo je večeras Ženski zbor i Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije kojim je dirigirala novinarka Željka Ogresta. Upravo taj nastup bio je njezin posljednji u drugoj sezoni glazbeno-zabavne emisije Maestro jer se, kako je sama rekla, slomila na šesticama. I članovi žirija potvrdili su da je ta skladba vrlo teška i da je teško izvesti šesteroosminski takt. U konačnici su glazbenici Simfonijskoga orkestra između Jelene Radan, koja je imala 25,  i Željke Ogreste, koja je imala 21 bod žirija, odlučili da Jelena Radan nastavlja borbu za ovogodišnji naslov najboljega dirigenta amatera.

Večerašnji je zadatak natjecatelja bio ravnati Simfonijskim orkestrom i Zborom Hrvatske radiotelevizije, što je pridonijelo pojačanoj tremi i strepnji uoči svih nastupa. Večer je otvorila glazbenica Jelena Radan dirigirajući orkestrom i zborom Handelovu „Halleluah“ za koju je njezin mentor Ivan Josip Skender napomenuo  da je na praizvedbi potaknula publiku da ustane na noge. Maestro Vladimir Kranjčević ocijenio je da smo večeras čuli nešto bržu inačicu „Halleluah“ te, osvrćući se na problem polifonije koji se u jednome trenutku izvedbe dogodio, kazao da valja imati na umu da uvijek kada je najljepše treba biti oprezan jer i mala nepažnja može dovesti do nezgode.  Tremu je Jelene Radan uočio maestro Tomislav Fačini koji je ipak posebno pohvalio grandiozan, kako je rekao „televizijski kraj“ izvedbe. Koncert-majstorica Mirjam Pustički-Kunjko pohvalila je Jelenin entuzijazam i energiju te preporučila da si prije nego krene dirigirati otpjeva pokoji takt u sebi kako joj se ne bi dogodio problem s tempom na početku. 

Pripremajući glumca Borka Perića za večerašnju izvedbu Zbora Cigana iz Verdijeva Trubadura njegov mu je mentor Robert Homen „gatao“ da će ga maestro Fačini ocijeniti devetkom. No, nije bilo tako. Maestro je Fačini uz ocjenu 8 istaknuo da je Perićevo ravnanje Zborom i Simfonijskim orkestrom HRT-a bilo sporo te da je imao nekoliko krivo pokazanih ulaza. „Možda prelagano, ali uvjerljivo i čestitam vam“, poručio je pak maestro Kranjčević koji je, kao i koncert-majstorica Pustički-Kunjko Borkovo, dirigiranje ocijenio desetkom. 

Za iznenađenje večeri pobrinuo se glazbenik Mile Kekin koji je dirigirao zborom i orkestrom zahtjevnu skladbu „In taberna“ iz Orffove scenske kantate Carmina Burana i osvojio 29 bodova. Pripremajući se s mentorom Tončijem Bilićem, proučavao je tekst skladbe i zaključio da je riječ o vrlo profanome, pa i vulgarnome tekstu jer među ostalim u njemu stoji: „Netko skače, netko pije, tu se žene pipat' smije.“  Te su pripreme rezultirale Kekinovom izvedbom za koju je pala i prva desetka maestra Fačinija u ovoj sezoni na opće čuđenje publike i žirija. „Ustali ste kao Feniks iz pepela u ovoj skladbi. Bio je to jedan drugi Mile! Čestitam. Sve ste stvari koje mi kompliciramo riješili vrlo jednostavno“, komentirao je maestro Fačini.  „Moram vam zahvaliti jer sam mnogo naučio. Pokazali ste mi što tu treba raditi, a  vaše kretnje koje su bile možda neobične bile su vrlo učinkovite“, poručio je maestro Kranjčević uz napomenu da on nažalost  više ne može dirigirati i nogom kako je to Kekin večeras činio i zaslužio ocjenu 10. Uz ocjenu da je to glazba za njega (jer ju uz mnogo neobičnih ritmova krase i zvukovi brojnih udaraljka) koncert-majstorica Pustički-Kunjko dala je Kekinu ocjenu 9. 

S Kekinom je na kraju izjednačila glumica Jelena Miholjević koja je dirigirala zborom i orkestrom Bernsteinovu skladbu America iz mjuzikla Priče sa zapadne strane. Za tu je skladbu trebalo štrebati, a to glumcima nije teško, kako je ustvrdio Jelenin mentor maestro Zoran Juranić.  „Prije se emisije u garderobi povela priča može li se ljude u sedam dana naučiti dirigirati. To nitko nije uspio jer još na petoj godini slušamo prigovore, a vi ste uspjeli postići u rukama nešto što mnoštvo studenata uopće ne uspije“, osvrnuo se maestro Fačini koji je i Jelenu Miholjević ocijenio desetkom. „Odlično, perfektno, uspješno, sve je funkcioniralo“, sažetak je komentara maestra Kranjčevića uz ocjenu deset. Devetku je pak dala koncert majstorica Pustički-Kunjko koja je pohvalila način na koji je Jelena riješila miješanje različitih ritmova te dometnula da je to glazba za Jelenu jer iz nje, baš kao i iz Jelene, pršte radost i energija. 

Večerašnji vrh tablice tako su zauzeli Mile Kekin i Jelena Miholjević s 29 bodova, potom Borko Perić s 28, Jelena Radan s 25 te Željka Ogresta, koja je s 21 bodom nakon glasovanja orkestra završila svoje natjecanje u Maestru.

Pravi je glazbeni užitak publici u studiju i gledateljima Hrvatske radiotelevizije priuštila večerašnja posebna gošća emisije – proslavljena hrvatska violončelistica Monika Leskovar koja je uz Simfonijski orkestar izvela djelo za violončelo Danza finale  španjolskoga skladatelja Gaspara Cassadóa.

U sljedećoj ćemo emisiji, koja je na rasporedu u subotu 31. listopada na Prvome programu Hrvatske televizije (HRT – HTV 1) s početkom u 20 sati, doznati tko su finalisti ovogodišnjega Maestra. Natjecatelji će dirigirati Simfonijskim orkestrom i solistima. Maestro pratite i na maestro.hrt.hr, a na društvenim mrežama na #MaestroHRT.