Hrvatska ima kvalitetne autore stripova, ali nema tržište

Osamdesetih je u Hrvatskoj strip bio sastavni dio pop kulture mladih. Na kisocima su se mogli naći stripovi stranih i domaćih autora, a domaća scena vrvjela je jakim autorima i kvalitetnim izdanjima. Danas je situacija drugačija.

Sad imamo paradoksalnu situaciju da ima puno crtača, ilustratora, scenarista, mlade generacije naviru. Preko interneta se samoeduciraju, pronalaze autore, ali zapravo nemaju gdje objavljivati svoje radove i živjeti kvalitetno od njih. Osim ako se ne odluče za strano tržište, što je opet danas lakše zahvaljujući internetu, priča Dalibor Talajić, autor stripova.

Igor Kordej, Esad Ribić, Darko Macan samo su neki od autora, uz Dalibora, koji već godinama rade za strano tržište. Nakon što je objavljivao za manje američke i europske izdavače, Dalibor od 2009. godine radi za Marvel. Marvel ima golemu galeriju likova. Kad čovjek radi u Marvelu, isključivo je najamnik. Radi njihove likove po njihovim pričama, ističe Dalibor.

Zbog duge pauze devedesetih kada nije bilo stripova na kisocima, čini se da današnje mlađe generacije nemaju naviku kupovanja stripova, dok mnogobrojni albumi stripova s novijim autorima ipak ostaju nedostupni većini publike zbog nepristupačne cijene. U inozemstvu strip je uspio izaći iz krize.

Ono što je uveliko pomoglo jesu filmovi snimljeni po strip junacima koji su pomogli Marvelu u prodaji stripova i da se vrati na noge. Filmovi  su također skrenuli pažnju na strip generalno. Pojavilo se mnogo samoizdanih stripova, underground izdavača i zapravo ja ne znam je li strip ikada bolje stajao nego danas, smatra Dalibor.

To se, nažalost, ne može reći za hrvatsko tržište stripa, čija je budućnost i dalje neizvjesna.