Vježbe za bolje držanje tijela

Loše držanje tijela i tjelesna neaktivnost najčešći su krivci za bolove u vratu i leđima - kako u odrasloj dobi tako i za djecu. Da bismo ih spriječili, odmalena je važno voditi računa o pravilnoj posturi odnosno držanju tijela.

Loš izgled tijela podrazumijeva loš položaj ramena jer skraćuje prsnu muskulaturu. Zato plitko dišemo i srce nam brže lupa. To izaziva probleme glave i vrata koji uzrokuju glavobolju, vrtoglavicu, iskrivljenu kralježnicu i mnoge druge probleme i smetnje osobito u kasnijoj životnoj dobi. Osim toga kod loše posture kukovi su vrlo često izbačeni prema naprijed, koljena u položaju koji nije ravan, pa i to dovodi do problema s donjim ekstremitetima, a ono na čemu bi trebalo raditi je popravljanje i korekcija te loše posture, ističe Patricija Šimić, viša fizioterapeutkinja.

Zato je važno da već u najranijoj dobi izvodimo nekoliko jednostavnih vježbi. Kreće se od pravilnog hodanja i pravilnog trčanja. Za to mogu poslužiti ljestve. Ako ih nemate, podlogu označite ljepljivom vrpcom. Kod pravilnog hoda bi trebao biti obrazac peta-prsti, objašnjava Josip Mesnik, rukometni trener. Kod pravilnog držanja prsa moraju biti izbačena, tijelo mora biti ravno, muskulatura trbuha i leđa mora biti čvrsta - dok nogama treba raditi peta-prsti, i hod treba biti pravocrtan. Ne zaboravite i glavu držati ravno.

Za početak je dovoljno da djeca ovih nekoliko vježbi iz videopriloga izvode barem jedanput dnevno 4 puta tjedno. A korisne su i odraslima. Pokušajte!