Prvih 200 dječjih eko doručaka u Hrvatskoj

U dvije zagrebačke škole danas su podijeljeni prvi eko doručci u Hrvatskoj u sklopu akcije Imam pravo jesti zdravo. Učenicima prvih razreda podijeljene su kutijice u kojima se nalaze ekološke namirnice koje čine zdrav i uravnotežen doručak. U prvoj godini projekta eko doručak besplatno je dobilo 200 djece, a u idućoj 500.

Ekološki institut Ecologica je u suradnji s Udrugom ekoloških poljoprivrednih proizvođača Hrvatske započeo projekt popularizacije ekohrane u Hrvatskoj pod nazivom Eko hrana svakog dana. Financijska sredstva osigurala je njemačka zaklada za zaštitu okoliša Deutsche Bundes Umwelstiftung u suradnji s FIBL-om, europskim Institutom za istraživanja u ekološkoj poljoprivredi.

Želimo da djeca jedu zdrav obrok a druge strane želimo potaknuti razmišljanje o poticaju razvoje ekološke poljoprivrede u Hrvatskoj, izjavila je voditeljica Ekološkog instituta Ecologica Sonja Karoglan Todorić. Eko poljoprivreda u Hrvatskoj raste – imamo 4000 proizvođača i porast površina na kojima se tako uzgaja, no nema dovoljne raznolikosti proizvoda, nedostaje voća, osim jabuka, a mliječnih certificiranih proizvoda nema.

Država bi mogla pomoći padu cijene ekoloških proizvoda kroz drugačiju poreznu politiku jer kod nas je PDV na te proizvode 25% a u Njemačkoj i Italiji 9 i 5 posto dok su u Danskoj ti proizvodi oslobođeni poreza, rekao je na eko doručku najveći hrvatski ekološki proizvođač  Mario Sever.

Sadržaj kutijica za doručak u cijelosti doniraju ekološki proizvođači, članovi Udruge ekoloških poljoprivrednih proizvođača Hrvatske (OPG Eko Sever, OPG Repro Eko, OPG Marica Jug i Grbić d.o.o.)  Svi proizvodi koji će djeci biti ponuđeni i inače se nalaze na tržištu, biljnog su podrijetla, udovoljavaju svim propisima, a proizvođači i čitava njihova proizvodnja su pod strogim sustavom nadzora koji se provodi nad ekološkim proizvođačima.

Eko doručak je dio projekta popularizacije ekohrane u Hrvatskoj pod nazivom Eko hrana svakog dana! koji se nastavlja sutra radionicom za ekološke poljoprivrednike Kako uspješno komunicirati s potrošačima i medijima? na obiteljskom gospodarstvu Repro Eko, kod Jastrebarskog.