Mogu li teretni bicikli zamijeniti dostavna vozila?

Danas, na Dan bez automobila, od 10 do 15 sati u prostorijama Zelene akcije održana je besplatna radionica o teretnim biciklima. Organizirala ju je udruga Sindikat biciklista, u sklopu projekta CycleLogistics, kojeg financira Europska unija. Govorilo se o mogućnostima razvoja transporta teretnim biciklima, o njihovim prednostima ili manama.

Oni služe za prijevoz stvari kupljenih na placu, u dućanu; za prijevoz djeteta, kućnog ljubimca. Nekim tvrtkama oni su dostavna vozila. Raznih su modela i namjena. To su teretni bicikli. Neke od njih pronašli smo u radionici Zelene akcije.

Ovo što vidimo je jedna klasična trokolica, to je zapravo ona smetlarska trokolica koju je Zelenoj akciji prije dosta godina darovala Čistoća koja je međutim u međuvremenu preuređena u pokretni razglas. Na njoj se nalazi dosta jaki zvučnik, mikseta, mikrofon, sve odozada je upogonjeno akumulatorom i to je zapravo služilo u više navrata kao nekakva platforma za neka javna događanja, prosvjede, akcije itd, priča Eugen Vuković iz Zelene akcije.

Prema uzoru na takozvani Danski tip bicikla, u kućnoj radinosti Udruge  od dva stara bicikla nastao je ovaj teretni. Ovo je teretni bicikl koji zaista može prenositi značajan teret, ali je zapravo na samo dva kotača. To čini da je zapravo otpor, trenje još manje, možete ga voziti uz ulaganje još manje energije, objašnjava.

U  Sjevernoeuropskim zemljama poput Danske i Nizozemske teretni bicikli su popularni. Kod nas baš i ne, no ipak možemo reći da takav vozni trend polako dolazi i kod nas. Postoje jako dobri primjeri recimo iz Koprivnice kod nas, to je domaći primjer, gdje se takvi bicikli koriste da bi se prikupljalo, reciklirao otpad. Tamo se prikuplja papir i postignuti su sjajni rezultati u prikupljanju papira od vrata do vrata, ističe. 
Jedan od glavnih problema zbog kojeg ovakve bicikle ne viđamo često na našim ulicama je još uvijek loša biciklistička infrastruktura. To je nešto što se u zemljama zapadne Europe već zadnjih 10, 15 godina jako mijenja i svi gradovi rade na tome da se ne oblikuju samo po potrebama automobila, nego da se otvori prostor za drugačije vrste transporta koje su puno manje štetne za okoliš, kaže Eugen.

U odnosu na motorna vozila, još je pluseva na strani teretnih bicikala. Teretni bicikli ne doprinose efektu staklenika jer ne ispuštaju CO2, puno su manji i onda puno manje utječu na stvaranje gužvi, ne stvaraju buku i puno je manje vjerojatno da će zbog njih doći do nekakve nesreće sa kobnim posljedicama, objašnjava Eugen.

Iako će teretni bicikli teško istisnuti motorna vozila, sigurno je da ćemo ih malo po malo sve češće gledati na ulicama Lijepe naše.