Voće tamne ljubičaste, gotovo crne, boje bogato je antioksidansima

Ovo vrijeme slobodno bismo mogli nazvati vrijeme obilja. Na našim tržnicama pronaći ćete u malim kutijicama slatke voćne bobice. Malina, kupina, aronije, ribiza, ali i domaće šljive te crno grožđe. Bobičasto voće zanimljiv je i neizostavan sastojak voćnih salata. 

Bobičasto voće, osobito ono tamnije boje bogato je biološko aktivnim tvarima koje nazivamo antioksidansima, točnije flavonoidima. Šljive su odličan primjer domaćeg, autohtonog, dostupnog i cjenovno prihvatljivog voća, koje se premalo cijeni u svakodnevnoj prehrani.

Kako bi obogatili svoj jelovnik ovim zdravim voćem magistrica nutricionizma Diana Gluhak predložila je dva jednostavna funkcionalna recepta.

Povrtno voćnu salatu koja može biti osvježavajući i zdravi trenutak svakog dana i jogurt salatu koja je odličan doručak. Za pripremu ovih salata treba vam samo 3 do 4 minute.


Povrtno voćna funkcionalna slastica:
      maline (daje slatkoću)
      kupine (daje kiselost)
      borovnice (daje svježu slatkoću)
      rikola (gorčina)
      šljive (djelomična kiselost, ovisi o zrelosti)
      malo meda
      svježe iscijeđen sok od limuna
      usitnjene sjemenke lana (funkcionalna komponenta, prehrambena vlakna i   
                                               omega3masne kiseline)

Sve sastojke u količini po želji pomiješate zajedno i slobodno se zasladite. 


Jogurt salata: 
     1 jogurt normalne masnoće
     3 žlice svježeg sira
     3 žlice zobene pahuljice
     1 žlica usitnjenih lanenih sjemenki
     1 – 2 žlice kupina
     1 – 2 žlice aronije
     cimet
Lanene sjemenke usitnite, izbjegnite mljevenje te ih pomiješajte s zobenim pahuljicama, sirom i jogurtom. Kada to dobro promiješajte dodajte voće, lagano još jednom pomiješajte i započnite svoj dan zdravim obrokom. Po želji možete dodati još nekog bobičastog voća.