Naučiti rolati mogu svi

Reporterka Dobrog jutra Ivana Debeljak provjerila je ima li dobnih granica za učenje rolanja.

Najbolju moguću osobu kojoj treba postaviti to pitanje našla na 4. katu zgrade HRT-a u Zagrebu – na Hrvatskom radiju. Kolegica Đurđica Ivanković osim što je djelatnica radija je i diplomirani trener sportske rekreacije i instruktor rolanja. Bivša je reprezentativka brzog rolanja s još uvijek s najbržim rezultatima u Hrvatskoj.

Đurđica kaže da dobne granica za učenje rolanja zapravo ne postoje, ako ima volje i rezultati će doći. Ako se odučite na rolanje osim što trebate nabaviti role, trebate obavezno nabaviti i koristiti zaštitnu opremu – kacigu, štitnike za ruke, lakat i koljena. Tako opremljeni možete krenuti na svoju prvu lekciju iz rolanja.

Prve lekcije, kaže Đurđica, bolje je raditi na travi nego na stazi, jer je na takvoj podlozi puno lakše naviknuti se na role, savladati početni stav i korake, kao i uspostaviti ravnotežu.

Osnovni stav zauzmete tako da stanete u širinu kukova, stopala su paralelna, lagano savijete koljena, leđa utegnete, a ruke, zbog sigurnosti, od lakte ispružite ispred sebe. Trebate se opustiti i 'pustiti' svu težinu u obje noge, opteretite role svom svojom težinom. Kontrolirajte rame, koljena i prste rola. Pogled usmjerite prema naprijed, ako gledate prema dolje znači da niste zauzeli dobar osnovni stav. Kada mirno stojite na rolama, pazite da su one usmjerene okomito na nizbrdicu.

Na rolama se koči tako da desnu nogu, jer je na desnoj roli kočnica, iz osnovnog stava pružimo naprijed i 'stisnemo' kočnicu (kao da hoćemo stati na desnu petu).

Početnicima, Đurđica preporučuje da pohađaju školu rolanja, jer će tako lakše i pravilnije svladati tu specifičnu motoričku vještinu i tehničke karakteristike – osnovni stav, uporaba kočnice, ravnotežu, pravilno prebacivanje ravnoteže s jedne noge na drugu.

Rolanje je dobro za cijelo tijelo, poboljšava respiratorni i krvožilni sustav, učvršćuje mišiće nogu, stražnjice i leđa. Ozljede su u rolanju uglavnom lake, a najčešće su površinske ogrebotine zadobivene prilikom pada.