"Medeja" Paola Magellija u rimskom Koloseju

Rimski Kolosej nemamo često prigodu vidjeti kao kazališnu pozornicu. A upravo se u njemu ovih dana izvodi spektakularna predstava "Medeja" u režiji Paola Magellija. On je hrvatskoj publici itekako poznat kao tvorac nekih od najboljih predstava našeg suvremenog glumišta.

Taj slavni amfiteatar izvorno je služio kao gladijatorska arena. Posljednijih petnaestak godina bio je povremeno i plesna, kazališna, koncertna pozornica. Talijanski ministar kulture Dario Franceschini želi ga učiniti trajnom pozornicom za klasične priredbe. Za početak Senekina Medeja, glasoviti dramski tekst rimske književnosti. U središtu su strast i nesreća. Medeja je osoba strasti. A ljubav i mržnju prati zločin.

Govorimo o Medeji kao pozitivnom mitu. Nju macho kultura svodi na razinu vještice i djecoubojice. Ovo je zapravo tragedija o tragediji, ističe redatelj.

Prelijepi Kolosej u ovom uprizorenju u potpunosti dolazi do izražaja. Nema scenografskih intervencija. Redatelj rabi samo okvir glasovitog zdanja i prirodne elemente: zemlju, pijesak i vodu.

Naša je Medeja vrlo moderna, suvremena žena koja se ne želi prepustiti logici moći koju predstavlja muški svijet. Ova Medeja tjera stvari načistac, u dubokoj analizi, gotovo peihoanalizi svoga bića, naglašava glumica Valentina Benci.

I mitsko biće i stvarna žena Medeja, i ona Euripidova, nastala u 5. stoljeću prije Krista, i ova Senekina iz 1. stoljeća poslije Krista, očito imaju poruke i za naše vrijeme.