Možemo li ljeti spriječiti urinarne infekcije

Zna se da je ljeti opasnost od urinarnih infekcija učestalija, jer bakterije vole vlažno i toplo okruženje. Ako se ne liječi, upala se može proširiti do bubrega. Stoga je ekipa Dobrog jutra provjerila može li se i kako spriječiti infekcija prehranom, čajevima i vježbama. U goste su pozvali magistru nutricionizma i bioprocesnog inženjeringa Irenu Švenda i Franju Kmeta, planinskog vodiča s međunarodnom licencijom i trenera rekreacije, koji su objasnili i pokazali kako se hranom i vježbama boriti protiv tih neugodnih infekcija.

Evo što predlažu.

Svakodnevni jutarnji obrok, koji je važan i za zdravlje probavnog trakta, napravite od zobenih pahuljica (sadržavaju vlakna), naribane jabuke (sadržavaju vlakna i vitamin C), brusnice (jer sprečava prijanjanje bakterije na zid mokraćnog mjehura i sadržava vitamin C), sjemenki bundeve (sadržava cink) koje sve zajedno umiješate u fermentirani mliječni proizvod s dodatkom probiotika. Oni koji imaju opstipaciju u mješavinu mogu dodati još: suhe šljive i mljevene lanene sjemenke. Uz ovakav doručak nutricionistica Švenda predlaže svakodnevno konzumirati sezonsko bobičasto voće poput malina, ribizla, kupina.

Važno je piti čajeve koji djeluju kao diuretici, jer se tako urinarni trakt stalno ispire i teže se bakterije zadržavaju u njemu.

Preporučena doza čaja za urinarni trakt je minimalno 2 litre dnevno za vrijeme infekcije, a preventivno može se piti u manjoj količini. Zakuhajte vodu i njome prelijte mješavinu origana i/ili timijana, koji je prirodni antibiotik i sadržava timol, koprive (koja ima diuretičko djelovanje), malo preslice (diuretik i antipiretik), a kada se smjesa rashladi ispod 60° C dodajte i šipak, nikako prije jer bi se na višoj temperaturi uništio vitamin C kojim šipak obiluje. 

I ne samo zbog ljetnih infekcije, pazite da ljeti uvijek u organizam unosite dovoljne količine tekućine kako ne biste dehidrirali.

Ako imate kroničnu urinarnu infekciju, nutricionistica Švenda preporučuje konzumiranje domaćeg biljnog pripravka od 2 žlice maslinovog ulja, 4 češnja češnjaka (koji je prirodni antibiotik i djeluje baktericidno) i 2 žlice sjeckanog lišća peršina (koji je prirodni diuretik). Pripremljenu količinu treba konzumirati dva puta dnevno. A najbolji učinak se postiže ako tako radite 40-ak dana. Smjesu možete pripremiti i u većim količinama, jer u hladnjaku može stajati i do dva tjedna.

Franjo Kmet za zdravlje urinarnog i probavnog trakta preporučio je i neke jednostavne vježbe.
Vježbe za jačanje mišića zdjelice – sjednite  na stolac tako da leđa (lumbalni luk) priljubite uz naslon – osjetit ćete napinjanje donjeg dijela abdomena – rukama se uhvatite za stolac i pokušajte podignuti obje noge istodobno, a da vam leđa sve vrijeme ostanu uz naslon.
Vježbe za masiranje mokraćnog mjehura i debelog crijeva – povlačenje trbuha unutra i podizanje nogu i pretklon.
A svima koji mogu preporučuje lagani jogging na svježem zraku koji podiže imunitet, a ne iscrpljuje organizam.