Maturanti nezadovoljni vlastitom organiziranošću

Zagrebački maturanti smatraju da bi ih se organizacijskim vještinama trebalo podučiti u sklopu sata razredne zajednice. Naime, njih 73 % u školi nije podučavano organizacijskim vještinama, a čak 78 % maturanata vjeruje da bi u školi bili uspješniji da su vještiji u organizaciji. Rezultati su to istraživanja koje je u svibnju na uzorku od dvjesto maturanata provela profesionalna organizatorica dr. sc. Kristina Brkić. U istraživanju je sudjelovao jednak broj maturanata gimnazija i strukovnih škola.

Istraživanje nam je otkrilo da su maturanti svjesni važnosti organizacijskih vještina i žao im je da njihove osnove nisu naučili u školi. Trenutačno njihova organiziranost najviše ovisi o poduci i usmjeravanju roditelja, no to nije dovoljno dobro rješenje. I sami su maturanti svjesni da bi uz sustavnu poduku organizacijskim vještinama imali bolje ocjene, ističe dr. sc. Brkić.

Podjednako si maturanata za vlastitu organiziranost daje ocjene 3 i 4. 38 % njih smatra se vrlo dobro, a 36 % osrednje organiziranima. Dečki (ocjena: 3,44) su pritom malo slabije organizirani od djevojaka (ocjena: 3,58), a maturanti strukovnih škola (ocjena: 3,51) od gimnazijalaca (ocjena: 3,53).

Najviše poteškoća maturanti imaju s organizacijom vremena. Samo 9 % učenika uvijek sve obavlja na vrijeme. Čak 5 % njih nikada ništa ne stiže obaviti na vrijeme. Najveći kaos maturantima vlada među zbirkama. 16 % maturanata zbirke knjiga, cd-ova i sličnih stvari drži u potpunom neredu, a 8 % njihovih vršnjaka ima ih odlično organizirane po određenom kriteriju. S druge pak strane maturanti pokazuju veliku pedantnost kad je njihovo računalo u pitanju. Čak 36 % ih svaku datoteku ima razvrstanu u odgovarajuću mapu, a većinu datoteka ima organizirano 35 % maturanata. Sobe su im u daleko većem neredu. Samo 15 % maturanata svaku stvar drži na svojem mjestu. 

78 % učenika smatra da bi bilo korisno predavanja o tome kako se dobro organizirati i kako razviti organizacijske vještine, uvesti u škole, no ne misle da je za to potreban poseban predmet. Većina (62 %) je složna da bi o organizacijskim vještinama bilo najbolje učiti na satu razredne zajednice.