Matanić: Sljedeći cilj - probiti se na američki teritorij!

Bio sam vrlo miran od početka festivala, jer samo uvrštenje u festival najveća je nagrada, ali kad je film prikazan, krenuo je veliki fuss, kako govorimo ovdje oko filma. Jako puno stranih novinara i kritičara se stalno javljalo, znači odjeknuo je film snažno, ali ipak u ovoj svirepoj konkurenciji nitko to nije mogao očekivati, kazao je za središnji Dnevnik HRT-a Dalibor Matanić, redatelj filma 'Zvizdan', nakon prestižne nagrade u Cannesu.

Film je, kaže, definiran kao 'potpuno kino', od priče, režije, glumaca... "Lijepo je kad se u filmu možete osjećati kao nogometni klub Barcelona", kaže.

"Zvizdan se dobro prodaje po stranim teritorijima, ali imamo i druge planove. Što se tiče festivala, probiti se na američki teritorij, ali i predstavit ga regionalno, te u Puli na festivalu. Veliki interes postoji za film. Ovo već možemo zvati povijesnim", zaključuje.

Premijerno će se film prikazati na Pulskom filmskom festivalu u srpnju u Hrvatskoj, a zatim će krenuti što prije i u kina.

Priča o "Zvizdanu", prvom hrvatskom kanskom laureatu





Podsjetimo, u subotu je redatelj Dalibor Matanić u Canessu primio nagradu žirija, kojim je predsjedala proslavljena glumica Isabella Rossellini, za najbolji film u programu 'Izvjestan pogled'.

Film "Zvizdan" donio je izniman uspjeh cijeloj ekipi koja je na njemu radila, a hrvatskom filmu - prodor u svijet. Nagrada Mataniću je i najveći uspjeh hrvatske kinematografije od neovisnosti.

Uspjeh "Zvizdana" prilika za hrvatski film

Sinoćnji trijumf u Cannesu ispisuje novo poglavlje hrvatskog filma- tim više što film prati ljubavnu priču kroz odnos Hrvata i Srba.

Ovo što smo doživjeli u Cannesu je nešto kao Ivaniševićev Wimbledon, a 90-e su bome u tom smislu igranje tenisa s partvišom. Bilo je teško i ja bih kao rođendan hrvatskog filma uzeo '96. i premijeru Brešanovog Rata na mom otoku, kaže Hrvoje Hribar, ravnatelj HAVC-a. Pregled hrvatske kinematografije od '90-ih naovamo, pogledajte u videoprilogu: