Vježbe za ravnotežu i stabilnost


Gorana Markovića, profesora na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu upoznala sam preko njegovih radova. Bilo je zanimljivo čitati primjerice, kako vježbe istezanja nisu tako korisne i kako je važnost koja im se pridaje pogrešna.
Za svakoga tko se bavi rekreacijom, sportom ili profesionalno plesom, kao ja, to se učinilo svetogrđem.

No, Goran Marković je ozbiljan znanstvenik koji svoja znanja temelji na dugogodišnjem istraživačkom radu, pa sam upoznavši ga, dobila iscrpne podatke o istezanju, sportovima u kojima je početno istezanje nepotrebno, čak i štetno te gdje je dobro, kada i kako! Bila je to zanimljiva škola.
To je presudilo predstavljanju prof. Markovića u rubrici Vježbajte s nama, jer rijetko se nađe takav stručnjak i valjalo je iskoristiti djelić njegova znanja.

Ovaj smo put razgovarali o ravnoteži, kako je održati, kako je postići. Ja sam se opirala nekim očitim dokazima da Goran ima pravo, jer mi plesači često radimo protiv tijela i gravitacije, ali za sve ljude koji zbog poremećaja ravnoteže mogu imati ozbiljnih zdravstvenih problema, ove su vježbe vrlo važne. Naučila sam tako mnoge stvari koje vam prenosimo u reportaži, ali i u treningu.



Goranova su saznanja došla nakon istraživanja u kojem se na grupi ljudi, u dobi od 50 do 80 godina, primjenjivao različit trening. Jedan je bio pilates, a drugi je uključivao i vježbe snage i posebne vježbe ravnoteže. Nakon nekoliko mjeseci i jedni i drugi su bili mnogo stabilniji i pokazivali dobre rezultate. No grupa koja je vježbala i vježbe ravnoteže bila je znatno bolja.


Eto, te smo vježbe snimili samo za vas. I naravno uz mnoga objašnjenja i praktične savjete. Više o radu prof. Markovića naći ćete na njegovoj stranici www.motus-melior.hr.