'Nanobit' - priča o uspjehu

Za promjenu jedna priča o poslovnom uspjehu u Hrvatskoj. Možete li zamisliti domaću tvrtku koja ima godišnji rast prihoda od čak 90 posto?

Alan Sumina i Zoran Vučinić svoju su poslovnu priču započeli prije gotovo šest godina kada je njihova aplikacija za pametne telefone koja mjeri unos kalorija u tijelo osvojila Ameriku. Nakon te početne aplikacije koja im je dala vjetar u leđa u Nanobitu su nastavili s razvojem drugih aplikacija, ali su se proširili i na razvoj igrica. Ne razvijaju igre strategije, nego je njihovo težište na igricama čije igranje traje kratko, ali im se korisnik stalno vraća i na taj se način opušta.

Nanobit konstantno raste i proširuje svoja tržišta, pa tako danas osim u SAD-u svoje igrice i aplikacije plasiraju na tržišta Velike Britanije, Australije i Kanade. Zbog odličnog poslovanja nagrađeni su i nagradom Poduzetnik godine za 2014., što ne čudi ako znamo da im prihodi na godišnjoj razini rastu 70-90%. Nakon lanjskih 24 milijuna kuna prihoda, ove godine očekuju prihode od čak 40 milijuna kuna. A paralelno raste i broj zaposlenih. Zapošljavaju crtače, developere, programere, a pri odluci o zapošljavanju važniji im je prethodni rad i motivacija nego formalno obrazovanje.

No kako se uopće zarađuje na besplatnim aplikacijama i igrama za mobitele? Činjenica da je aplikacija besplatna ne znači da je sve u njoj besplatno. Tako ju isproba velik broj ljudi, ali oni koji žele dodatne mogućnosti to trebaju platiti. To je jedan način monetizacije. Drugi je putem reklamiranja.

Prepreka za uspjeh u Hrvatskoj je, kažu, najviše u stavu.  Ljudi razmišljaju o problemima i imaju neke prepreke u svojim glavama zbog kojih se ni ne usuđuju pokrenuti nešto. Hrvatska nije Amerika, ali nije ni 'Zimbabve'. Mi imamo uvjete da se nešto pokrene, ako postoji volja i znanje da se nešto napravi. To je njihovo iskustvo. A činjenica da su jedna od najbrže rastućih Hrvatskih tvrtki znači da ih vrijedi poslušati.