Vježbe za nestabilan gležanj

Prošle sam godine u proljeće dobila trn u peti! Nisam odmah znala da se to tako zove niti što je to. Boljelo me cijelo stopalo, peta najviše ali sam hrabro koračala i mislila da će proći.

Ipak morala sam liječniku. Uspješno sam to prebrodila zahvaljujući ulošku za obuću i vježbama. Saznala sam i uzrok. Dugo sam hodala u neadekvatnoj obući, popularnim balerinkama, u koje sam jedva čekala uskočiti nakon duge zime! No nije kriva samo obuća. Tijekom nošnje, ovisno o načinu gaženja, opterećujemo više strane ili unutrašnjost stopala, gazimo više na petu ili po prstima i naše se tijelo mijenja. Nekada se mijenja nagib jedne strane, pa slijedom kuk, rame, vratni kralješci. Može nas zaboljeti glava bez da nas boli noga!





Zapamtila sam to i pred novo sezonsko uskakanje u lakšu obuću posjetila višu fizioterapeutkinju Jadranku Brozd koja je osmislila program za stabilnost nožnog zgloba. Dvoje su mi mladih terapeuta objasnili što krivo radim, kako stopalo mora stajati i koje su opasnosti krivoga položaja. Moja me profesija naučila drugim pozicijama i priznajem, mučila sam se s tim položajima.
No već kod treće vježbe bilo mi je lakše, a vi ćete sigurno osjetiti poboljšanje ako ćete vježbati pripremljene vježbe. Mi smo upotrebljavali podlogu s memorijskom pjenom koju vi vjerojatno nemate, no možete vježbe raditi na ravnom podu, jednako su učinkovite.

Zapamtite, katkada su tegobe koje osjećate u leđima ili vratu posljedica nestabilnog zgloba pa će vam ove vježbe pomoći. Mogu ih raditi svi i mladi i stariji, zabavne su djeci jer se mogu organizirati kao igra. Vaše će vam tijelo biti zahvalno.