Kako se dobro odmoriti

Imate li već planove za vikend? Koliko puta zaista i napravite ono što ste planirali? Saznajte zašto ipak ne smijemo prespavati cijeli vikend.

Vikend, savršeno vrijeme za sve aktivnosti koje ne stignemo preko tjedna. Trčanje, rolanje, čitanje knjiga, odlazak u kino, izlet u prirodu… Mnogo je planova koje si zacrtamo, ali na kraju najčešće cijeli vikend provedemo uz televizor.

Matko Šarić, profesor kineziologije, razumije logiku ljudi koji su nakon osmosatnog ili duljeg radnog vremena umorni i bezvoljni i ništa im se ne radi te se žele samo dobro odmoriti, spavati i gledati tleviziju. Isto žele i vikendom. Matko kaže da treba raditi baš suprotno. Uočena je bolja povezanost kvalitetnog odmora s umjerenim vježbanjem, nego samo s odmaranjem. Umjerenim vježbanjem smatra se lagani trening dva puta tjedno, od 30 do 60 minuta. Kontinuiranim vježbanjem izlučuju se određeni hormoni (npr. endorfin, testosteron, hormon rasta) koji nam pomažu da se osjećamo bolje i pogoduju zdravlju.

Uz laganu fizičku aktivnost koja će vas napuniti energijom za idući radni tjedan, vikend treba iskoristiti i za psihički odmor. Nemojte posao nositi kući. Pokušajte barem jedan dan ne odgovarati na elektronički poštu ili na telefonske pozive. Dr. sc. Maja Parmać Kovačić s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu za psihički odmor preporučuje bavljenje aktivnostima koje nas opuštaju, druženje s prijateljima i obitelji te nebavljenje aktivnostima vezanima uz posao. Važno je da se ljudi odmore kako bi imali pozitivnije emocije u životu i bili produktivniji u poslu. Istraživanja pokazuju da su oni koji se dobro odmore, produktivniji su od onih koji su i vikendom zaokupljeni poslom, ističe.

Računica je jednostavna: dovoljno odmora i umjerena fizička aktivnost donose veću poslovnu produktivnost.