Što stariji to draži

S dolaskom lijepog vremena počela je i sezona okupljanja ljubitelja svih vrsta starih automobila. No ne samo automobila, nego i aviona.

Umirovljenik Stjepan Komar vlasnik je lijepog primjerka Citroena DS21, popularne žabe. Prvu je vozio još 1967., vozio je nakon toga i druge automobile. Nakon umirovljenja morao sam nešto raditi, a taj auto mi je ostao u najboljem sjećanju, kaže. U automobil je uložio mnogo vremena i novca, ali nema novca za koji bi ga prodao. Auto je rađen za mojeg unuka. Nabavljen je kada je unuk imao godinu dana i evo za dvije godine imat će 18, onda ću mu ga predati, ističe. Sinove je odavno zarazio oldtajmerima, a Stjepan je uvjeren da je briga oko žabe obitelj još više povezala. Ovakvu udobnu limuzinu voljeli su i državnici. Jedan je to od rijetkih automobila koji može voziti bez jednog kotača.

Gdje god se pojavi sa svojim Citroenom 2CV, popularnim spačekom, Anton Ciglar iz Ptuja ne može pobjeći znatiželjnicima. Njegov više od pola stoljeća star spaček restauriran je do posljednjeg detalja. Dovesti automobil do ovakvog stanja traje godinama. Pet godina mi je trebalo, a kad govorimo o novcu, potrošeno je oko 16 tisuća eura, kaže Anton i dodaje da spaček nije za prodaju. O tome bi razmislio jedino u slučaju teške krize.  

Dušan Dulikravić na sinove je prenio ljubav prema starim autima, ali i letenju. Letenje mu je bila profesija, a prvi automobil, naravno, spaček. U svojoj kolekciji, osim spačeka, Dušan i sinovi imaju i Dijanu te žabu. Ali imaju oni još oldtajmera, jednu motornu jedrilicu i jednu jedrilicu, '59. i '63. godište, što su takđer oldtajmeri. Zato pod punom odgovornošću može tvrditi da su jedino avioni udobniji od, već poslovično, udobnih francuskih automobila. Ali samo ako ne puše jak vjetar.