A 18 mu je godina tek...

Mislav Mikulec najmlađi je vozač relija i možda najveća mlada nada ovog sporta u Hrvatskoj. Najtežim i najzahtjevnijim automobilističkim sportom ovaj se 18-godišnjak počeo baviti još dok nije imao niti vozačku dozvolu.

Makadam je Mislavova omiljena disciplina u reliju. Vožnja ovakvom stazom mnogo je zahtjevnija nego po asfaltu. Ipak, cijela je priča počela baš na asfaltu.

Kad sam imao nekih 6 - 7 godina tata je napravio karting i počeli smo se vozit po ovakvim poligonima, parkiralištima. 2007. me tata pitao želim li voziti prave utrke i tako je počelo. Prvu utrku smo vozili u Čakovcu, ali smo morali odustati zbog kvara na motoru, prisjeća se mladi vozač relija.

Automobil je naučio voziti dok su se njegovi vršnjaci još igrali s autićima. Na stojadinu sam se naučio vozit sa 11 godina, tu smo napravili tisuće i tisuće kilometara baš na ovom poligonu, priča Mislav.

Samo pet godina poslije, nakon brojnih uspjeha u kartingu, nastupio je na svojoj prvoj službenoj utrci u reliju kao junior. Još nije imao ni vozačku dozvolu.

A osim za volanom, dobro se snalazi i u garaži. Što je, dakle, najvažnije kod automobila za reli? Najbitnije je da razvija brzinu u niskim okretajima, zato svi imamo kraće mjenjače. Maksimalna brzina na prednjem pogonu na ovom auto je oko 180 km/h, ali je razvija na niskim okretajima i to je najvažnije kod reli auta, objašnjava Mislav.

Iako je automobil za reli opremljen brojnim sigurnosnim sustavima, opasnost može vrebati gotovo iza svakog zavoja.

Zato je prije svake utrke majka najmanje sretna, dok se otac Dražen, kojeg  najčešće zapadnu popravci, s time pomirio. Povjerenje moraš imat. Al da je jednostavno - nije. On kad je vozio reli u Poreču još nije imao 17 godina, a to je zahtjevan reli, vozio se po kiši. Jednostavno moraš mu vjerovat, priča otac Dražen Mikulec.

Kakva je konkurencija? Pa konkurencija je jako teška. U našoj klasi su vozači koji su malo mlađi od mog oca i imaju mnogo iskustva, a mi se sa 18 godina borimo s njima za postolje, ističe Mislav.

Postolje na koje želi stati u budućnosti nije ono Formule 1, nego Svjetskog prvenstva u reliju. Zato, nakon što mu završi nastava u zagrebačkoj Gornjogradskoj gimnaziji, znamo kamo se uputio - na trening.