Hrana za prvake

Posebni napori trebaju poseban režim prehrane. Kako je započela sezona napornijih treninga i natjecanja za mnoge sportaše. Naša trofejna bacačica diska Sandra Perković i nutricionistica sportaša Mimi Vurdelja otkrivaju što sportaši smiju jesti, što ne i što je nužno da njihova prehrana sadrži.

Za uspjeh potreban je dobar osmosatni san, treninzi nekoliko puta dnevno i disciplina u prehrani odnosno redoviti obroci. 

Najviše volim ujutro probuditi se i popiti na tašte čašu cijeđenog soka od naranče, nakon toga su uvijek na meniju ili kuhana ili pečena jaja, sa posnim sirom ili nakom drugom vrstom sira. Oko pola 1 čeka me ručak koji ima proteina mesa malo UH i puno salate jer sam veliki fan jelo bez salate nije mi jelo. Večera je u 8h salata i meso ili posni sir sa salatom, objašnjava Sandra Perković. 

Ono što je za sve ljude preporuka, to je za sportaše obveza. Malo je nezgodno što morate baš 3x dneevno jesti, morate gdje god se nalazili pojesti svoj obrok ali što se mora nije teško, dodaje Sandra.

Znači li to da sportaši baš nikada ne mogu osjetiti drugu stranu prehrambene medalje? Nema toga što sam ja rekla ne ja samo kažem to nije poželjna manirnica ili to ne bi bilo dobor ili ako si želiš pojesti to pojedi i drugi dan nastavi po našim programima, ističe nutricionistica Mimi Vurdelja.

Neka od pravila su - ne jesti banane prije treninga, no tenisači ih izemđu gemova smiju jesti jer trebaju energiju odmah; prije natjecanja i treninga treba jesti ugljikohidrate jer daju energiju; bolonjez i pohano meso vole svi, no kod takvih namirnica vrijedi savjet. Nemojte svaki dan jesti kaj volite, dodaje Vurdelja.

Hrana koja raste u podneblju u kojem živimo trebala bi biti prvi odabir. Danas su nam tijekom cijele godine dostupne sve namirnice, pa upitan postaje njihov sastav, stoga su sportašima dodaci prehrani saveznici u njihovim naporima.

Edukacija je važnaod malih nogu, a raznovrsno i prava mjera osnovna su pravila sportske prehrane za sve sportaše.