Kako razlikovati koristan internetski sadržaj od nametnutog

Djeca su danas informatički vrlo pismena, ali često medijski nepismena.
Kako razlikovati koristan sadržaj od onog nametnutog? To je samo jedno od pitanja s kojim se možete obratiti volonterima projekta Djeca medija.


Iako su sa svojim osnovnoškolskim obrazovanjem davno završili, školskim zvonom studenti se vraćaju natrag u učionice, ali ovaj put s druge strane katedre. Studenti volonteri projekta Djeca medija u zagrebačkoj Osnovnoj školi Petra Zrinskog učenike educiraju o medijima.

Studenti komunikologije s Hrvatskih studija i studija novinarstva fakulteta Političkih znanosti stečena znanja prenose na učenike diljem Hrvatske. Prezentiraju im brojne korisne teme - od prikaza ljepote u medijima, preko cyberbullinga do senzacionalizma. Upravo se na tom predavanju djecu uči kako razlikovati koristan sadržaj od onog nametnutog. Provode se i preventivni programi kojima im se razvijaju socijalne i emocionalne vještine. Djeca s takvim sposobnostima manje su podložna medijskoj manipulaciji.

Virtulani svijet prepun je raznovrsnog, primamljivog, ali nerijetko opasnog sadržaja. Stoga bi roditelji trebali kontrolirati što njihova djeca rade na internetu. A dijete danas u školu uz knjige nosi i pametni mobitel na kojem će već u prvoj pauzi kliknuti na facebook ili twitter aplikaciju. Društvene mreže izvor su mnogih problema.

Maltretiranja, objavljivanje fotografija eksplicitnog sadržaja, krađa identiteta - samo su neki od problema s kojima se susreću djeca i mladi na internetu, osobito na društvenim mrežama. Projektom Djeca medija uče kako ispravno koristiti medije, kako komunicirati putem društvenih mreža, i naposlijetku, kako na internetu biti siguran.